Chyby závady, Tip a triky

Vrzání přední nápravy – konečně vyřešeno!

Před rokem jsem psal svůj první článek o problému s vrzáním přední nápravy na svém Passatu. Tehdy jsem naletěl na doporučení Martina N. ve facebookové skupině VW Passat B8 Club CZ/SK official. V podstatě na tom stejném místě jsem tehdy naletěl na doporučení remapu DSG u Petra Š….

Proč to píšu? Abyste se nenechali namotat stejně jako já. Dnes už v podstatě nenajdete na sociálních sítí komunitu, která není vytvořena pro podporu prodejů služeb vybraných lidí. Jasně, najdete tam super tipy, zajímavé rady, já tam našel nakonec i dobré kontakty, ale přesto jsem narazil i na to negativní.

Proč dochází k vrzání přední nápravy?

Nejsem vystudovaný mechanik, takže vám to popíšu tak, jak jsem to pochopil a vnímám já. Volkswagen Passat (B8) má pro větší komfort na přední nápravě silentbloky, které nejsou 100% vyplněné. Kdyby tomu tak bylo, jako třeba u sportovních podvozků, podvozek je dost tuhý a nekomfortní.

Při jízdě po nerovnostech dochází k pohybu nápravy a tím pádem k řekněme žvýkáním silentbloků. V situaci, kdy se časem zanese bordelem ze silnice dochází ke zvukům, které už znáte (proto tento článek čtete, že?) v podobě vrzání.

Pokud jste nečetli můj první příspěvek, přečtěte si ho, protože tam popisuji třeba oficiální postup VW. Původní článek: Vrzání přední nápravy – NEvyřešeno!

Jakoby „oprava“ od Martina N. aneb vyhozené peníze

Když jsem se původně dozvěděl o možnosti opravy bez nutnosti většího zásahu, jásal jsem. Realita? Přijedete k němu, sundá původní dekl pod motorem, sprejem vyčistí prostor kolem silentbloků, nanese mazivo (stejně jako oficiálně VW), zakryje motor větším deklem, který lépe chrání silentbloky před prachem ze silnice a vodou před „vymytím“, zaplatíte pár tisíc a jedete domů.

Po 4 měsících vržeme a ignorujeme….

Nevím jestli jsem jezdil moc přes kaluže, ale po 4 měsících se vrzání opět vrátilo. Asi si dokážete představit ten pocit, kdy uslyšíte ten hnusný zvuk o kterém jste si mysleli, že ho už nikdy neuslyšíte. A když jo, tak jednou za 2 roky, kdy to zase necháte promazat a máte klid. Ale po 4 měsících? Kde je ta stovka testovaných aut?

Poznámka…. po cca. 10 měsících od Martina nemám na své zprávy stále žádnou reakci.

Bez vrzání od června 2024

Nechci to zakřiknout, ale k dnešnímu datu (26. únor 2025), po cca. 9 měsících, mohu zajásat, že podvozek nevrže! Po mé pozitivní zkušenosti s mým aktuálním „garáž mistrem“ (to není urážka) jsem se na jeho rady rozhodl nemazat, ale vyměnit rovnou silentbloky na přední nápravě. Pročetl jsem toho hodně, někdo dává plné, někdo méně plné, někdo dokonce dává „originální“, které však časem zase vržou. Já dal na radu Romana („garáž mistr“) a nechal vyměnit původní silentbloky za ty, co se dávají do Audi RS3. Nejsou úplně plné, takže nejsou tvrdé, ale jsou řekněme „zlatá cesta“ mezi vrzáním a komfortem. Roman mě na to upozornil předem, že mohu pociťovat tužší řízení, větší kopírování kvality silnice do podvozku, ale upřímně, já tu změnu vnímal spíše pozitivně.

Doplněno: Číslo dílu (silentbloku) je 81A407183

Jak probíhá oprava? Co to stojí?

Dost se mě ptáte (na fórech) co taková „sranda“ stojí a jak to probíhá. Přes ramena nikomu nekoukám a po zavezení auta jsem jel pryč, ale co vím, musí se samozřejmě odstranit původní silentblok, nalisovat nový a kvůli rozhození nápravy je nutná i geometrie. Nevím co stojí upřímně ty silentbloky, ani neznám jejich kód, ale vím, že kompletní cena byla kolem 3 500 Kč. A pokud si pamatuji dobře, je to levnější než původní „oprava“, která vydržela 4 měsíce.

Nechtějte po mě vědět, kolik času to zabere, protože já tam nechal auto celý den, protože jsem dělal ještě nové brzdy a oleje.

Závěrem

Nenechejte se namotat na „masivní“ doporučení na Facebooku, ale raději si informace více ověřujte. Možná jsem měl smůlu, ale i kdyby ano, asi se sluší a patří na reklamace zákazníků reagovat. Už to vypovídá, že ten původní proces asi není až tak ověřený. Doufám, že mi vydrží současný stav alespoň 2 roky, protože byť je to řešitelný problém za relativně pár korun, furt je to něco, co řešit jednoduše nechcete. Jestli se to zítra objeví znovu, budu to řešit a zase to sem napíši. Abyste případně neudělali stejnou chybu jako já.

Pokud chcete kontakt na mého garáž mistra, najdete ho zde. Klidně mu řekněte, že jste se o něm dozvěděli z webu B8R.cz. Až se budu objednávat na olej, třeba mi najde v kalendáři dřívější termín 🙂

1 thoughts on “Vrzání přední nápravy – konečně vyřešeno!”

  1. Moc díky za tvou zkušenost a že si se o ni podělil. Chtěl jsem se objednat na ten „dekl“, ale po přečtení tohoto článku jdu vyřešit rovnou ty silentbloky. Jsem z Moravy, tak snad najdu někoho, kdo mi to za rozumné peníze udělá.

Přidat komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *