Všeobecné

Jak (dobře) jsem koupil svého Passata

Když si kupujete „nové“ (nové i ojeté) auto, nejprve si nastavíte finanční hranici, do které byste se chtěli při nákupu auta vejít, potom si pravděpodobně vypíšete své požadavky (motorizace a výbava), které u svého auta prostě chcete a následně se jdete podívat, co se vlastně na trhu nabízí. Jak jsem se na nákup auta díval já a proč jsem nakonec ušetřil velké peníze? Čtěte.

Finanční hranice

Přestože jsem si pohrával s myšlenkou, že si koupím nové auto za cca. milion, nakonec (a díky za to) jsem se rozhodl, že tyhle peníze za auto, které bude stát v Praze na ulici jednoduše nedám. Moji velkou výhodou bylo, že se nepotřebuji ve výběru omezovat na určitou částku. Peníze na auto jsem měl připravené a jestli to bude 400, 500 nebo třeba 700 tisíc mi bylo vcelku jedno. Jediné co jsem chtěl, je mít z nákupu i samotného auta dobrý pocit.

Výbava

Na 100% jsem věděl, že to bude kombík, automat, 110kW motor (kvůli spolehlivosti), že bude mít najeto kolem 100 tisíc km (kvůli dalšímu prodeji), ve výbavě bude virtuální kokpit, vyhřívaný volant a sedačky, elektrické otevírání 5. dveří, iQ LED osvětlení a že to bude facelift (často označováno jako B8.5). Co se týče barvy, chtěl jsem primárně bílou, ale dával jsem šanci i tmavším barvám.

Co jsem naopak nechtěl? Kožené nebo běžné látkové sedačky a bílý interiér.

Motorizace

Celý život jsem měl „nafťáky“ a ani u Passatu jsem nehledal nic jiného. Jestli to bude čtyřkola nebo předokolka mi bylo jedno, zato 100% jsem chtěl DSG a při pročtení několika článků jsem zjistil, že dám důvěru 110kW motoru, který je podle dostupných informací nejspolehlivější.

Nabídka na trhu

V prvních týdnech jsem koukal na různé nabídky, ale nic mě neoslovilo. Přepálené ceny, vysoké nájezdy, špatné výbavy, havarované, no jednoduše na trhu nebylo nic, co by stálo za řeč. Začal jsem se dívat i na auta ze zahraničí, ale platit za dovoz něčeho, co uvidím na vlastní oči až dovezení se mi nechtělo. Takže jsem trpělivý a čekám na TOP nabídku.

TOP nabídka

Od intenzivního hledání uběhly tak 3 týdny, kdy na mě vyskočila až podezřele dobrá nabídka. Přiznám se, že jsem ji v první chvíli ignoroval, ale nakonec jsem si říkal, že se o to auto budu zajímat. Co mě nejvíc nadchlo?

  • R-Line (pouze venek)
  • Model 2021
  • 93 000 km
  • Černý interiér
  • Dynaudio (prémiové audio)
  • Sedačky Alcantara (řidič s masáží)
  • Český původ s kompletní historií
  • Cena pod 600 tisíc

Ještě ten den posílám VIN svému známému, který s auty pracuje přes 15 let a zjišťuje mi kompletní informace o servisech, apod. Ještě ten den mám kompletní výpis servisní historie, zjišťuji, že auto nebylo bouráno, vše je původní, servis byl pravidelný a rovnou se domlouváme na fyzické prohlídce auta.

Fyzická prohlídka auta

Auto na fotkách vypadá dobře, v historii nevidíme žádný problém a tak se jedeme se známým na auto podívat i fyzicky. Po 15 minutách měření laku a kontroly všech možných svárů zjišťujeme, že lak je na autě původní a vzhledem ke svému nájezdu jsou na autě bohužel i drobné kosmetické vady. Sjeté přední pneu neřeším, stejně jako brzdové kotouče a desky na zadní nápravě, které jsou ještě původní. Diagnostika nic nehlásí a během zkušební jízdy nejeví auto žádné známky budoucích problémů.

Další sleva

Jako zkušený obchodník zmiňujeme kosmetické vady, sjeté letní pneu i zadní brzdové desky a kotouče. Obratem dostávám další slevu a protože se nerad rozhoduji v emocích, nechávám si vše projít hlavu do druhého dne.

Ušetřil jsem přes 100 tisíc

Protože se na autě nenašlo nic, co by mi mělo vadit a finální cena byla fakt skvělá, druhý den vyrážím pro auto (už sám). Stejně jako mě, tak i vás bude určitě zajímat důvod, proč někdo prodává auto za takových podmínek a proto jsem se na to i zeptal. Prodejce vykupuje auta z operáků (to jsem už věděl předtím) a protože jich nabral víc, řekl mi, že potřebuje rychle otočit peníze na zaplacení dalších a proto šel v podstatě na svou nákupku. Možná to zní jako skvělé obchodní kecy, ale podívejte se na nabídku Passatů sami.

Zatímco já jsem dal za auto 555 000 Kč, podobně vybavený vůz stál u jednoho známého prodejce značek VW a Škoda (nechci jmenovat) o 100 000 Kč dražší a ještě měl najeto o 60 tisíc kilometrů více. A není tomu jinak ani po 3 měsících od nákupu.

A proto bych to zakončil známým pořekadlem, „kdo si počká, ten se dočká“.

Přidat komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *